ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

Αλλάζει ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα. Ποιοι θα πληρώσουν

 20 Φεβρουαρίου 2017






Ριζικά αναμένεται να αλλάξει ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα ώστε να αποφέρει έσοδα άνω των 77 εκατ. ευρώ και παράλληλα να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες των
πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων και όχι εκείνων που κινούνται με κινητήρα άνω των 1.929 κ.εκ. που κυριολεκτικά δεν έχουν καμία αγοραστική αξία.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες της «Realnews» ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος επιβάλλεται αυτή τη στιγμή σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω με ηλικίες έως 10 έτη αναμένεται να καταργηθεί και ο τρόπος υπολογισμού του συγκεκριμένου φόρου να συνδέεται με την Αξία Λιανικής προ Φόρων.

Δηλαδή ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα επιβάλλεται στα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα τα οποία κινούνται με μικρούς κινητήρες με κυβισμό από 1.400 ή 1.600 κ.εκ. αλλά η Αξία Λιανικής τους ξεπερνά σε πάρα πολλές περιπτώσεις τις 30.000 ευρώ και οι ιδιοκτήτες του δεν πληρώνουν τον συγκεκριμένο φόρο σε αντίθεση με τους κατόχους οχημάτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που πληρώνουν από 440 ευρώ αν το όχημα έχει κλείσει 5 χρόνια ζωής ή 880 ευρώ ετησίως αν το όχημα δεν έχει κλείσει 5ετία αλλά η αξία τους δεν ανέρχεται ούτε στις 3.000 ευρώ!
Με αυτό τον τρόπο το οικονομικό επιτελείο εκτιμά πως χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα σπεύσουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας στα οχήματά τους από τις εφορίες ενώ από την άλλη μεριά θα κληθούν να πληρώσουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης οι ιδιοκτήτες των πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων.
Παράλληλα η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα πραγματοποιείται σε όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα και όχι μόνο στο ένα από ολόκληρο στόλο με τον μεγαλύτερο κυβισμό που ισχύει σήμερα! Επίσης τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν το 60% του συνόλου των ετήσιων πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα και οι επιχειρήσεις με στόλους οχημάτων «ξέφευγαν» από την πληρωμή του συγκεκριμένου φόρου για τις λιμουζίνες τους.
Σύμφωνα πάντως με τον Προϋπολογισμό του 2017 (κωδικός 0897) τα έσοδα από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζονται σε 77 εκατ. ευρώ.

Οι αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης

Ο νέος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αποσυνδέεται από τον κυβισμό του κινητήρα και συνδέεται με την Αξία Λιανικής προ Φόρων ενώ επίσης αποσυνδέεται και από τα τεκμήρια διαβίωσης όμως δεν πρόκειται να αλλάξουν.
Ειδικότερα ως «οδηγός» για την επιβολή του νέου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα χρησιμοποιηθεί η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που έχει ψηφιστεί και αφορά στην φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων με κάποιες αλλαγές.
Σύμφωνα με τις προτάσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται μεταξύ των Αξιών Λιανικής από 17.001 ή από 20.001 ευρώ ενώ υπάρχει μία ακόμη πρόταση που αφορά στην επιβολή του Φόρου από τις 14.001 ευρώ.
Τα ποσοστά επιβολής επί της Αξίας Λιανικής προ Φόρων δεν αναμένεται να αλλάξουν καθώς εξετάζεται να ισχύσουν τα ήδη υπάρχοντα ποσοστό δηλαδή 5% και 10% με έκπτωση έως και 50% εξαιτίας παλαιότητας για οχήματα από 6 έως και 10 έτη καθώς μόλις τα οχήματα περάσουν την 10ετία από την πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας τους εντός ΕΕ δεν θα επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: