ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Αλλάζει το καθεστώς ελέγχου των καταθέσεων Ελλήνων στο εξωτερικό

 5/12/2016






Common Reporting Standard (CRS) ή Κοινό Πρότυπο Αναφοράς είναι οι τρεις λέξεις που έχουν κάνει χιλιάδες καταθέτες από εκατοντάδες χώρες σε όλο τον κόσμο να χάσουν τον ύπνο τους και σύντομα θα μετατραπούν σε εφιάλτη για πολλές χιλιάδες ακόμα, μεταξύ
αυτών και για τουλάχιστον 60.000 συμπατριώτες μας!
Πρόκειται για την ενεργοποίηση από 1ης Ιανουαρίου 2017 του προτύπου αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών χρηματοοικονομικών λογαριασμών (CRS) ή, σε απλά ελληνικά, της ενημέρωσης των φορολογικών αρχών κάθε χώρας με τα λεπτομερή στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών και άλλων περιουσιακών στοιχείων που διατηρούν οι πολίτες τους σε χώρες του εξωτερικού. Δηλαδή οι ελληνικές φορολογικές αρχές θα ενημερωθούν αναλυτικά για κάθε λογαριασμό και άλλα περιουσιακά στοιχεία που διατηρούν Ελληνες πολίτες στις 31 Δεκεμβρίου 2016 σε πολλές δεκάδες χώρες, από την Ολλανδία, τη Γερμανία, το Λουξεμβούργο και την Ελβετία μέχρι τη Σιγκαπούρη, το Μονακό, τον Παναμά, το Χονγκ Κονγκ και τον Λίβανο! Η εφαρμογή του CRS θα γίνει σε δύο στάδια, με πρώτο μεγάλο βήμα την 1η Ιανουαρίου 2017 (με συμμετοχή 54 χωρών, μεταξύ αυτών και η χώρα μας) και δεύτερο μεγάλο βήμα την 1η Ιανουαρίου 2018 (με τη συμμετοχή 47 επιπλέον χωρών). Με λίγα λόγια, μετέχουν όλες οι χώρες όπου κάποιος λογικός άνθρωπος θα διατηρούσε τραπεζικές καταθέσεις, επενδυτικά προϊόντα και άλλα περιουσιακά στοιχεία.
Οσοι διαθέτουν χρήματα στο εξωτερικό, τα οποία δικαιολογούνται από τα περιουσιακά τους στοιχεία, και έχουν φορολογηθεί, ασφαλώς δεν έχουν να ανησυχούν για το παραμικρό. Ωστόσο, χρήματα που δεν δικαιολογούνται, που αποτελούν προϊόν φοροδιαφυγής ή άλλων παράνομων δραστηριοτήτων, δεν κινδυνεύουν απλά με πρόστιμο, αλλά σχεδόν με αφανισμό!

Επιτελικά στελέχη τραπεζών σημειώνουν στην «Κ» ότι δεν είναι τυχαίο ότι η τρόικα ήταν κάθετα αντίθετη στην πρόταση της κυβέρνησης για την επιβολή «φόρου-ποινής» 40%-50% για τον επαναπατρισμό κεφαλαίων στην Ελλάδα, επιμένοντας σε φόρο 90%. Τα χρήματα αυτά, τονίζουν, είναι καταγεγραμμένα και δεν πρόκειται –αργά ή γρήγορα– να ξεφύγουν από τη δαγκάνα των φορολογικών αρχών. Δεδομένου ότι η φοροδιαφυγή στην Ελλάδα αποτέλεσε εθνικό σπορ για δεκαετίες, είναι βέβαιον ότι πολύ μεγάλο μέρος των πάνω από 50 δισ. ευρώ που μετακινήθηκαν σε τράπεζες του εξωτερικού, κατά την περίοδο 2010-2015, αποτελούν αδήλωτα εισοδήματα. Κατά πολύ περισσότερα είναι τα αδήλωτα χρήματα επιχειρηματιών, εισοδηματιών κ.ά., που διοχετεύονταν στο εξωτερικό και πριν από το 2010. Υπάρχουν πολλά εκατομμύρια ευρώ που ανήκουν σε ζάπλουτους επιχειρηματίες με χρεοκοπημένες εταιρείες στην Ελλάδα (υπάρχουν υπόνοιες για δάνεια που ενώ λαμβάνονταν για την ανάπτυξη επιχειρήσεων, διοχετεύονταν σε καταθέσεις στο εξωτερικό), αλλά για και άπληστους ελεύθερους επαγγελματίες (δικηγόρους, γιατρούς, δημοσιογράφους, συμβολαιογράφους κ.ά.) που τις μέρες της αμέριμνης ευφορίας θησαύριζαν δίχως να δηλώνουν τίποτα και δεν συνεισέφεραν άμεσα ούτε με ένα ευρώ για τη λειτουργία του κράτους. Φυσικά, στη «φάκα» θα βρεθούν και πολλοί ακόμα: δημόσιοι υπάλληλοι που έκαναν μεγάλο κομπόδεμα με «φακελάκια», κρατικοί λειτουργοί (πολιτικοί, δικαστές, παράγοντες Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ.ά.) που χρηματίζονταν.

Στο στόχαστρο θα βρεθούν και οι τόκοι από καταθέσεις μεγάλων ποσών στο εξωτερικό, τα οποία οι δικαιούχοι απέφυγαν –ενώ ώφειλαν– να δηλώνουν ως εισόδημα στις εγχώριες φορολογικές αρχές.

Στις «γκρίζες», «μαύρες» και «κατάμαυρες» αυτές καταθέσεις, όπως εκτιμούν στελέχη τραπεζών, οι δανειστές όχι μόνο δεν θα χαριστούν, αλλά θα εξαντλήσουν κάθε αυστηρότητα «μετατρέποντάς» τα, μέσω φόρου της τάξης του 90%, σε κρατικά έσοδα, από τα οποία θα αποπληρωθεί μέρος των μεγάλων δανείων που έχουν δώσει τα τελευταία χρόνια οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις με τα μνημόνια για τη διάσωση της Ελλάδας. Ακριβώς γι’ αυτό απέρριψαν συνοπτικά τις ελληνικές προτάσεις για φόρο 50% για τον επαναπατρισμό των κεφαλαίων. Αλλωστε το ζήτημα εντάσσεται σε μια παγκόσμια, καλά οργανωμένη, προσπάθεια για τη δραστική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της μετακίνησης των κεφαλαίων από φορολογικό παράδεισο σε φορολογικό παράδεισο, προκαλώντας μια «κούρσα προς τα κάτω».


Πολυεθνική πρωτοβουλία

Το CRS αποτελεί συντονισμένη πολυεθνική πρωτοβουλία για τη ριζική αντιμετώπιση της φοροαποφυγής και φοροδιαφυγής, που τα τελευταία χρόνια ενισχύθηκε λόγω της παγκοσμιοποίησης, της ευκολίας στη μετακίνηση κεφαλαίων λόγω της ψηφιακής επανάστασης αλλά και του ανταγωνισμού προς τα κάτω μεταξύ κρατών και φορολογικών παραδείσων για την προσέλκυση κεφαλαίων. Σκοπός του CRS είναι ο εντοπισμός και η υποβολή πληροφοριών στη χώρα της φορολογικής κατοικίας φυσικών και νομικών προσώπων, τα οποία διατηρούν χρηματοπιστωτικούς λογαριασμούς εκτός της χώρας της φορολογικής τους κατοικίας. Το πρότυπο αναπτύχθηκε από τον ΟΟΣΑ έπειτα από αίτημα των G20, με σκοπό την αντιμετώπιση της φοροαποφυγής. Στη διακρατική αυτή προσπάθεια έχουν ενταχθεί εκτός από τις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, πολλές χώρες μη μέλη και δεκάδες μέχρι τώρα φορολογικοί παράδεισοι. Σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη, η αποφασιστική διακρατική συνεργασία μέσω του CRS, η σταδιακή κυριαρχία του «πλαστικού» χρήματος και των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η τεχνολογία και τα εργαλεία ελέγχου που παρέχει και η γενικότερη ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου οδηγούν σε πιο θεσμική λειτουργία της οικονομίας και σε τέλος εποχής της φοροαποφυγής.

ΑΠΟ http://www.kathimerini.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: