ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

ΠΡΩΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΠΛΟΙΩΝ Ελληνικός ωκεανός επενδύσεων

17/12/2016

 

 

 

Ανεπηρέαστοι από την κρίση εμφανίζονται οι Ελληνες εφοπλιστές, που οδηγούν την κούρσα των επενδύσεων στην παγκόσμια ναυτιλία και παραμένουν κυρίαρχοι των επτά θαλασσών. Πρωτιά στις αγορές πλοίων έχουν να επιδείξουν οι Ελληνες πλοιοκτήτες στη διάρκεια του 2016.

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες πρωταγωνιστούν και πάλι στα «deals» για την απόκτηση περισσότερου και νεότερου τονάζ, παρά μάλιστα το γεγονός ότι διεθνώς η κατάσταση στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων είναι υποτονική, λόγω της καθοδικής πορείας της ναυλαγοράς. Συγκεκριμένα, «έσπασαν» το φράγμα των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για αγορές πλοίων το 2016, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «Allied Shipbroking», οι Ελληνες εφοπλιστές δαπάνησαν φέτος 3,4 δισ. δολάρια για την εξαγορά 269 πλοίων, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, ξόδεψαν 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσουν 202 φορτηγά πλοία, 1,6 δισ. δολάρια για 42 δεξαμενόπλοια και 83 εκατομμύρια για 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σε μεγάλη απόσταση από τους Ελληνες εφοπλιστές ακολουθούν οι Κινέζοι με αγορές 152 πλοίων, η συνολική αξία των οποίων ανέρχεται σε 1,4 δισ. δολάρια.

Σε λιγότερα χέρια

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Petrofin Research για το 2016, ο ελληνόκτητος στόλος ενισχύεται αλλά συγκεντρώνεται σε λιγότερα χέρια, με τον αριθμό των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών να μειώνεται και το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου στην παγκόσμια ναυτιλία εξακολουθεί να αυξάνεται.Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε στις 638 έναντι 648 εταιρειών το 2015, ενώ οι Ελληνες πλοιοκτήτες αύξησαν το μερίδιό τους στον παγκόσμιο στόλο από 16,05% το 2015 στο 16,36% το 2016.
Εξάλλου και τη χρονιά που φεύγει η Ελλάδα διατήρησε τον τίτλο του μεγαλύτερου ναυτιλιακού έθνους στον πλανήτη ελέγχοντας το 16,3% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Παγκόσμιας Διάσκεψης Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD).
Η ελληνική ναυτιλία παρέμεινε και το 2016 στην κορυφή της πυραμίδας μπροστά από δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας, όπως η Ιαπωνία, η Κίνα, η Γερμανία και η Σιγκαπούρη, βάσει του ποσοστού που ελέγχει η κάθε χώρα επί της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία οι Ελληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν συνολικά 4.136 πλοία, έναντι 4.017 πλοίων το 2015, καταγράφοντας μια σημαντική αύξηση κατά 119 πλοία. Εξ αυτών βέβαια μόνο τα 728 έχουν υψώσει την ελληνική σημαία. ?

Επενδύσεις άνω των 20 δισ. για νεότευκτα πλοία

Η συνολική αξία των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών υπερβαίνει τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τη Vessels Value. Πρόκειται για όλα τα υπό παραγγελία πλοία ελληνικών συμφερόντων στα ναυπηγεία ανά τον κόσμο. Αφορούν, δηλαδή, όλα τα κλεισμένα συμβόλαια ναυπηγήσεων των τελευταίων ετών που δεν έχουν ακόμα πέσει στο νερό.

Γιάννης Αγγελικούσης

Ο ισχυρότερος Ελληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, με στόλο 103 πλοίων χωρητικότητας 19,8 εκατομμυρίων τόνων, πρωτοστάτησε φέτος για πρώτη φορά ύστερα από χρόνια στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων.

APO http://www.ethnos.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: