ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016

Η Καλαμάτα… ξελασπώνει τον τουρισμό του Μοριά: Ουραγός στον τουρισμό η Πελοπόννησος

Σάββατο, 17 Σεπτέμβριος 2016 







Από τους 100 τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα με αεροπλάνο, μόνο ένας προσγειώνεται σε αεροδρόμιο της Πελοποννήσου.
Αυτή τη «χαμηλή πτήση» του
τουρισμού στην Πελοπόννησο καταγράφουν τα στοιχεία του ΣΕΤΕ για τις αφίξεις αλλοδαπών στα ελληνικά αεροδρόμια το 2016. Η... πτήση θα ήταν ακόμα πιο χαμηλή αν τα τελευταία χρόνια δεν είχε αναπτυχθεί ραγδαία το αεροδρόμιο της Καλαμάτας - αφού σε αυτό αφίχθη το 61,5% των τουριστών που επισκέφτηκαν στην Πελοπόννησο φέτος, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ, ανά 100 τουρίστες που ήρθαν αεροπορικώς το 2016 στην Ελλάδα, 25 προσγειώθηκαν στην Αθήνα, 23 στην Κρήτη, 18 στα Δωδεκάνησα, 15 στο Ιόνιο, 10 στη Θεσσαλονίκη, 5 στις Κυκλάδες, 1 στην Πελοπόννησο και 3 σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. 
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η Πελοπόννησος όχι μόνο κοιτάζει... με το κιάλι τις ανεπτυγμένες τουριστικές περιοχές, αλλά αναπτύσσεται τουριστικά και με ρυθμό μικρότερο από αυτές. Ετσι, το 2016 ο αριθμός των επισκεπτών στην Πελοπόννησο αυξήθηκε μόλις 2% ενώ στην ανεπτυγμένη τουριστικά Κρήτη αυξήθηκε 10,5%, στο Ιόνιο 11% και στις Κυκλάδες 10,6%. Μόνο στα Δωδεκάνησα η αύξηση (0,5%) ήταν μικρότερη από της Πελοποννήσου - αλλά σε αυτό το μικρό ποσοστό ουσιαστικά καταγράφεται το πλήγμα που έχει υποστεί ο ανεπτυγμένος τουρισμός της Κω λόγω του προσφυγικού. 
Εν τω μεταξύ και στον ρυθμό αύξησης των αφίξεων της  Πελοποννήσου οι δείκτες θα ήταν αρνητικοί, εάν δεν είχε αναπτυχθεί ραγδαία το αεροδρόμιο της Καλαμάτας: Υπενθυμίζουμε ότι φέτος οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας είναι αυξημένες κατά 20% σε σχέση με πέρσι. 

Η "ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ" ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ  ΤΗΝ "ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ"

Πέρα από τις πολιτικές και τις επιχειρηματικές επιλογές του παρελθόντος, είναι σίγουρο πως οι αιτίες που εμποδίζουν την τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου θα πρέπει να αναζητηθούν κυρίως στη... διχοτόμηση του Μοριά: Η διοικητική διχοτόμηση της Πελοποννήσου, σε Περιφέρεια Πελοποννήσου και Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, εμποδίζει την ενοποίηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής - καθώς οι προορισμοί της Αρχαίας Ολυμπίας και των Μυκηνών, ενάντια σε κάθε γεωγραφική ή άλλη κοινή λογική, ανήκουν σε διαφορετικές Περιφέρειες! Δυστυχώς όμως, για λόγους μικροπολιτικής σκοπιμότητας και τοπικιστικών προστριβών, κανένας δεν συζητά σοβαρά τη διοικητική ενοποίηση της Πελοποννήσου, η οποία παραμένει έτσι διχοτομημένη με ολέθριες επιπτώσεις στον τουρισμό της. 
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η πρόταση για διοικητική ενοποίηση της Πελοποννήσου, με πρωτεύουσα την αναγνωρίσιμη σε όλο τον κόσμο Αρχαία Ολυμπία, έχει συζητηθεί ελάχιστα. Αντιθέτως συζητιέται συνεχώς η ενοποίηση, διαίρεση ή επανοριοθέτηση παγκοσμίως άγνωστων δημοτικών ενοτήτων και δήμων, που πιστεύουν ότι στον αιώνα της παγκοσμιοποίησης μπορούν να αναπτυχθούν μόνοι τους... την ώρα που στην Πελοπόννησο έρχεται μόνο ένας από τους 100 τουρίστες που επιλέγουν να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: