ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

Κυριακή της Τυροφάγου

π. Νεκτάριος Κουτρουμάνης 


Η παραμονή μας επί μακρόν έξω από τον Παράδεισο, έχει διαστρέψει αρκετά τον τρόπο που σχετιζόμαστε με τους συνανθρώπους μας, με τον Θεό, με το φυσικό περιβάλλον, εχει παραμορφώσει τις επιθυμίες μας, ακόμα την εικόνα που έχουμε για τον
εαυτό μας. Η έννοια στενός χώρος, η λέξη στεναχώρια, περιγράφει την τοπική αλλά και συναισθηματική καταπίεση, το θανατηφόρο αδιέξοδο, τον ναρκισσισμό των ανθρώπων.
Θεολογικά ο χώρος αλλά και ο χρόνος δεν ορίζονται μόνο ως γεωγραφικά όρια αλλά κύρια ως τόπος και τρόπος σχέσεως που κάνει από τώρα απτό τον Παράδεισο ή την Κόλαση. Την χαρά ή τον πόνο. Την συντροφικότητα ή την μοναξιά. Για παράδειγμα, ένας δύστροπος, ένας στενάχωρος άνθρωπος μειώνει τα τετραγωνικά του σπιτιού του για τον ίδιο και για όποιον συζεί μαζί του. Κάνει το εικοσιτετράωρο βαρύ. Να περνάει αργά. Αντίθετα ένας ευχάριστος άνθρωπος μεγαλώνει το σπιτικό του που μπορεί να είναι 40 τετραγωνικά και οι οικείοι του να το νοιώθουν μεζονέτα 500 τετραγωνικών.
«Ἐάν ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τά παραπτώματα αὐτῶν, ἀφήσει καί ὑμιν ὁ Πατήρ ὑμων ὁ οὐράνιος. Ἐάν δέ μή ἀφητε τοῖς ἀνθρωποις τά παραπτώματα αὐτῶν, οὐδέ ὁ Πατήρ ὑμων ἀφήσει τά παραπτώματα ὑμων». Το σταμάτημα του πόνου, η υπαρξιακή μοναξιά, η ψυχολογική διάθεση είναι αποτελέσματα σχέσεων. Στο ζευγάρι, στην οικογένεια, στις επαγγελματικές ή φιλικές συναναστροφές, η μόνη ρεαλιστική προϋπόθεση για να προχωρήσουν ομαλά είναι τουλάχιστον το ένα από τα δυο μελή, να διαθέτει συν-χωρητικότητα:
Το χάρισμα δηλαδή του να δημιουργεί συνειδητά χώρο για να υπάρξει δίπλα ο άλλος, ο απέναντι. Στην Εξομολόγηση μαθαίνουμε να αναλαμβάνουμε τις προσωπικές ευθύνες μας. Να ασκούμαστε στο δύσκολο άθλημα της συνύπαρξης. Μαθαίνουμε να αφήνουμε, να συν-χωρούμε, δηλαδή να συνυπάρχουμε παραβλέποντας τις αδυναμίες των άλλων….
Ο μόνος ασυγχώρητος είναι ο Διάβολος. Δεν αντέχει να σχετίζεται, να δίνει χώρο σε κανέναν δίπλα του. Κάθε κοινωνική ανισότητα, κάθε αδικία ή μοναξιά, κάθε διαζύγιο ή τραυματική παιδική αγωγή, οποιαδήποτε αίρεση, έγκλημα, πόλεμος ή παρεκτροπή έχει απαρχή στην έλλειψη της συν-χωρητικότητας. Η αρχή της Νηστείας είναι και ο στόχος της κάτι που θα ζήσουμε απόψε και στον εσπερινό της Συγνώμης: Η αποκατάσταση ομαλών και υγειών σχέσεων. Το να δίνουμε συνεχώς στο περιβάλλον μας την ευκαιρία να σταθούμε όλοι μαζί διπλά, χωρίς ενοχές και κατηγορίες για τα λάθη του παρόντος ή του παρελθόντος. Η νηστεία είναι ο ηθελημένος αυτοπεριορισμός του ανθρώπου. Μια άσκηση στην αυτοκυριαρχία, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να μας κάνει κατσούφηδες ή σκυθρωπούς. Αυτές τις σαράντα ημέρες καλούμαστε (χωρίς να φαίνεται) να περιοριστούμε διακριτικά π.χ. στο χρόνο που καταναλώνουμε στο internet ή στην Τηλεόραση και να τον αφιερώσουμε στο να ακούσουμε, να προσφερθούμε στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας μας για να τους ξαναγνωρίσουμε, να χαρούνε και να χαρούμε δίπλα μας.
Καλούμαστε να αλλάξουμε αποφασιστικά την στοχοθεσία μας. Ο θησαυρισμός, η μάταιη ενασχόληση με πράγματα που φθείρονται, που παράγουν άσκοπα πόνο όπως η ιδιοκτησία, η κατοχή ολοένα και περισσότερων πραγμάτων μας βάζει σε ένα φαύλο κύκλο φιλαρέσκειας που μετατρέπει την επίγεια ζωή σε κόλαση. Ο Θησαυρός της καρδιάς μας είναι οι προτεραιότητες μας: Ο Θεός και οι συνάνθρωποι μας. «Ὁπού γάρ ἐστιν ὁ θυσαυρός ὑμων, ἐκεῖ ἐσται καί ἡ καρδία ὑμων».

Συνεπώς νηστεύω σημαίνει δυο πράγματα. Πρώτον κόβω, περιορίζω ότι φθείρει εμένα και τους συνανθρώπους μου και με καθιστά δυσλειτουργικό για σχέσεις π.χ. φαγητό, τηλεόραση, αδιέξοδες συζητήσεις και δεύτερον επικεντρώνομαι σε ότι αξίζει. Στην καλλιέργεια δηλαδή ουσιαστικών σχέσεων συγχωρήσεως με τον Θεό και τους ανθρώπους γύρω μου.
Ευχόμαστε η Ανάσταση του Κυρίου μας να μας βρει «λιγότερο νεκρούς» και ταλαιπωρημένους και περισσότερο πνευματικά ζωντανούς για να χαρούμε και να μας χαρούνε ευχαριστώντας τον Δημιουργό μας που μέσα στην παγκόσμια καταναλωτική λαίλαπα και τις ανισόρροπες ιδεολογίες δεν χάσαμε τελικά τον προσανατολισμό μας.
Καλή Σαρακοστή!!!


ΑΠΟ http://www.agioritikovima.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Έρχεται μείωση των προμηθειών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

11/04/2024 16:04  Πάνω από 2,5 εκατομμύρια πολίτες κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών IRIS, με την πλειοψηφία αυτών να είναι ηλικίας...