ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

«Χτυπάνε» τα πρώτα υδροπλάνα στην Ελλάδα οι Κινέζοι







Στην Κέρκυρα αναμένεται να βρεθούν το αμέσως επόμενο διάστημα Κινέζοι επενδυτές, που δείχνουν θερμό ενδιαφέρον για το πρώτο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο της Ελλάδος.

Τους Κινέζους επενδυτές θα συνοδεύει ο πρόεδρος της εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» Τάσος Γκόβας που βρέθηκε χθες στην Κέρκυρα μετά από πρωτοβουλία του πρόεδρου του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Σπύρο Στεφανίδη.
«Μετά το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας που είναι και το πρώτο αδειοδοτημένο της Ελλάδας, αυτές τις ημέρες αναμένεται να αδειοδοτηθεί και των Παξών, που θα είναι το δεύτερο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο, αλλά για να λειτουργήσουν τα υδροπλάνα και να είναι βιώσιμο το πτητικό τους έργο νομοτελειακά θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο υδατοδρομίων σε κάθε περιφέρεια και μιλώντας για το Ιόνιο μιλάμε για υδατοδρόμια και στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου ώστε αυτό το δίκτυο να επιτρέπει σε μία ή σε περισσότερες εταιρείες υδροπλάνων να εκτελούν το πτητικό τους έργο και να είναι βιώσιμο» υποστήριξε ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» Τάσος Γκόβας, και επεξήγησε ότι «αν έχουμε μόνο το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας και των Παξών, όσο και αν οι προορισμοί είναι πολύ τουριστικοί και ελκυστικοί με τη συνέργεια που υπάρχει και με την κρουαζιέρα ,από μόνα τους δεν θα είναι ικανά να εξασφαλίσουν βιωσιμότητα σε ένα πτητικό έργο και ένα εγχείρημα σε βάθος χρόνου».
Όσον αφόρα τους κινέζους επενδυτές που θα έρθουν στην Κέρκυρα ο κ.Γκόβας επισήμανε ότι είναι ένα κινέζικο fund που έχει επενδύσει στην κατασκευή ενός νέου τύπου υδροπλάνου Dornier Seastar , διευκρινίζοντας ότι η Dornier είναι μία πολύ μεγάλη γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει υδροπλάνα.
«Η ιδιαιτερότητα και η περαιτέρω αξία αυτή της παρουσίας του κινέζικου fund είναι ότι έχει ήδη επενδύσει περισσότερα από 120 εκατομμύρια στην παραγωγή του Dornier Seastar , άρα έχουν έναν λόγο παραπάνω και ένα κίνητρο να θέλουν τα υδροπλάνα που θα κατασκευάσουν να έχουν αγορά για να πουλιούνται» είπε ο κ. Γκόβας
Από την πλευρά του την αισιοδοξία του για το ευοίωνο μέλλον των υδατοδρομίων εξέφρασε και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Σπύρος Στεφανίδης «Την Άνοιξη που έρχεται ενδεχομένως να ξεκινήσουμε, εμείς το μόνο που πρέπει είναι να συμπληρώσουμε μία πλωτή εξέδρα με τα ήδη αφιχθέντα υλικά όργανα μέτρησης, για τη δημιουργία των υποσταθμών των υδατοδρομίων σε Κέρκυρα και Παξούς».Το επόμενο άμεσο βήμα προβλέπει τη δημιουργία υδατοδρομίων σε Πάτρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Ιθάκη, ενώ εξετάζεται και η περιοχή της Καλαμάτας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: